قهوه ای که هر روز از آن لذت می برید ، یک سفر طولانی را برای رسیدن به فنجان شما انجام داده است.

بین زمان کاشت ، برداشت و خریداری آنها ، دانه های قهوه یک سری مراحل معمولی را طی می کنند تا بهترین های خود را به نمایش بگذارند.

1. کاشت

گیاهان جوان قهوه یک دانه قهوه در واقع دانه است. هنگام خشک شدن ، کباب شده و در سطح زمین ، از آن برای تهیه قهوه استفاده می شود. اگر دانه فرآوری نشده باشد ، می توان آنرا کاشت و به یک درخت قهوه تبدیل کرد.

بذور قهوه معمولاً در مهد های سایه دار در تخت های بزرگ کاشته می شود. نهال ها بارها سیراب می شوند و از نور تابش خورشید سایه می زنند تا اینکه به اندازه کافی دلچسب باشند که بطور دائمی کاشته شوند. کاشت اغلب در طول فصل مرطوب صورت می گیرد ، به طوری که در هنگام محکم شدن ریشه ها ، خاک مرطوب می ماند.


2. برداشت محصول گیلاس

گیلاس های قهوه روی درخت بسته به نوع ، تقریباً 3 تا 4 سال طول می کشد تا درختان قهوه تازه کاشته شده میوه به دست آورند. این میوه که به آن گیلاس قهوه گفته می شود ، وقتی رسیده و آماده برداشت می شود ، قرمز روشن و عمیق می کند.

به طور معمول یک برداشت عمده در سال رخ می دهد. در کشورهایی مانند کلمبیا که سالانه دو گل در آن وجود دارد ، یک محصول اصلی و فرعی است.

در بیشتر کشورها ، محصول در یک فرآیند کار سخت و دشوار برداشت می شود ، اگرچه در جاهایی مانند برزیل که منظره نسبتاً مسطح است و مزارع قهوه بسیار زیاد است ، این فرآیند مکانیزه شده است. چه با دست و چه با دستگاه ، تمام قهوه به یکی از دو روش برداشت می شود:

نوار برداشت شده: تمام گیلاس ها به یکباره یا از طریق دستگاه یا با دست از شاخه جدا می شوند.

به صورت انتخابی: فقط گیلاس های رسیده برداشت می شوند و بصورت جداگانه با دست برداشت می شوند. وانتها هر هشت تا 10 روز بین درختان می چرخند و فقط گیلاس هایی را که در اوج رسیدن هستند انتخاب می کنند. از آنجا که این نوع برداشت محصول بسیار پر کار و پرهزینه تر است ، در درجه اول از آن برای برداشت دانه های ظریف تر عربیکا استفاده می شود.

یک جمع کننده خوب به طور متوسط ​​روزانه 100 تا 200 پوند گیلاس قهوه تولید می کند که 20 تا 40 پوند دانه قهوه تولید می کند. وزن روزانه هر یک از کارگران با دقت وزن می شوند و به هر انتخاب کننده به شایستگی کار خود پرداخت می شود. برداشت روز بعد به کارخانه فرآوری منتقل می شود.

3. پردازش گیلاس

پردازش گیلاس از آنجا که قهوه انتخاب شده است ، برای جلوگیری از ریزش میوه باید پردازش باید در سریعترین زمان ممکن آغاز شود. بسته به محل و منابع محلی ، قهوه از دو طریق فرآوری می شود:

روش خشک روش قدیمی قدمت پردازش قهوه است و هنوز هم در بسیاری از کشورها که منابع آب محدود است استفاده می شود. گیلاس های تازه برداشت شده به سادگی بر روی سطوح عظیم پخش می شوند تا در آفتاب خشک شوند. به منظور جلوگیری از ریختن گیلاس ، آنها را در طول روز نشت داده و چرخانده ، سپس در شب یا هنگام باران پوشانده می شود تا از خیس شدن آنها جلوگیری شود. بسته به آب و هوا ، این فرآیند ممکن است برای هر گروه قهوه برای چندین هفته ادامه یابد تا اینکه رطوبت آلبالو به 11٪ کاهش یابد.

روش مرطوب پس از برداشت محصول ، خمیر را از گیلاس قهوه جدا می کند ، بنابراین لوبیا تنها با پوست پوست перга باقی مانده خشک می شود. ابتدا ، گیلاس های تازه برداشت شده از طریق دستگاه پالپ عبور می کنند تا پوست و پالپ را از لوبیا جدا کنند.

سپس لوبیا ها از طریق وزن از هم جدا می شوند و از طریق کانال های آب عبور می کنند. لوبیا سبک تر به سمت بالا شناور می شود ، در حالی که لوبیای رسیده سنگین تر به پایین می ریزند. آنها از میان یک سری طبلهای چرخان عبور می کنند که اندازه آنها را از هم جدا می کند.

پس از جداسازی ، لوبیا به مخازن بزرگ و پر از آب پر می شوند. بسته به ترکیبی از عواملی - مانند وضعیت لوبیا ، آب و هوا و ارتفاع - آنها در هر مخزن از ساعت 12 تا 48 ساعت در این مخازن باقی می مانند تا لایه نرم و صاف پوستی از موزیلاسیون (به نام پارانشیم) برداشته شود. هنوز هم به لبه چسبیده وصل شده است. هنگام استراحت در مخازن ، به طور طبیعی آنزیم ها باعث حل شدن این لایه می شوند.

هنگامی که تخمیر کامل شود ، لوبیا نسبت به لمس احساس خشن می کنند. لوبیا ها با عبور از کانال های اضافی آب شستشو می شوند و برای خشک شدن آماده هستند.

4- خشک کردن لوبیا

گیلاس های قهوه روی درخت اگر لوبیا ها با روش مرطوب فرآوری شده اند ، اکنون لوبیای خمیر شده و تخمیر شده باید تا رطوبت تقریبی 11٪ خشک شود تا به درستی آنها را برای ذخیره آماده کند.

این لوبیاها که هنوز هم در داخل پاکت پروانه (اندوکارپ) قرار دارند ، می توانند با پخش کردن آنها روی میزهای خشک یا کف ، جایی که مرتباً چرخانده می شوند ، آفتاب خشک شوند و یا در ماسه های بزرگ قابل خشک کردن ماشین باشند. حبوبات خشک شده به عنوان قهوه مینا شناخته می شوند و تا زمانی که برای صادرات آماده شوند در کیسه های جوت یا سیزال نگهداری می شوند.

 

 

5- آسیاب لوبیا

پردازش دانه های قهوه

قبل از صادرات ، قهوه چترشی به روش زیر پردازش می شود:

ماشین آلات هالینگ لایه ای از پوست (قارچ) پردازش شده را از قهوه فرآوری شده مرطوب خارج می کند. قهوه فرآوری شده خشک هالینگ به برداشتن کل پوسته خشک شده - اگزوکارپ ، مزوکارپ و اندوکارپ - گیلاس خشک اشاره دارد.

جلا دادن یک فرآیند اختیاری است که در آن هر پوست نقره ای که بعد از کنده شدن روی لوبیا باقی می ماند توسط دستگاه جدا می شود. در حالی که لوبیای صیقلی از آنهایی که غیرقابل استفاده هستند برتر می باشند ، اما در واقعیت تفاوت کمی بین این دو وجود دارد.

درجه بندی و مرتب سازی بر اساس اندازه و وزن انجام می شود ، و لوبیا نیز برای نقص رنگ یا سایر نواقص مورد بررسی قرار می گیرد.

لوبیا ها با عبور از یک سری صفحه نمایش اندازه می گیرند. آنها همچنین با استفاده از یک جت هوا برای جدا کردن سنگین از لوبیا های سبک پنوماتیک مرتب می شوند.

به طور معمول ، اندازه لوبیا در مقیاس 10 تا 20 نشان داده می شود. عدد اندازه قطر یک سوراخ گرد را از نظر 1/64 اینچ نشان می دهد. لوبیا شماره 10 اندازه تقریبی یک سوراخ به قطر 10/64 اینچ و یک عدد لوبیا 15 ، 15/64 اینچ خواهد بود.

سرانجام ، لوبیای معیوب یا با دست یا با ماشین آلات برداشته می شوند. لوبیا که به دلیل کمبودها رضایت بخش نیستند (اندازه یا رنگ غیرقابل قبول ، حبوبات بیش از حد تخمیر شده ، آسیب دیده به حشرات ، غیرمجاز) برداشته می شوند. در بسیاری از کشورها ، این فرایند هم با ماشین و هم با دست انجام می شود و اطمینان حاصل می شود که فقط بهترین دانه های قهوه با بهترین کیفیت صادر می شود.

6. صادرات لوبیا

صادرات لوبیا لوبیای آسیاب شده ، که اکنون به آن قهوه سبز گفته می شود ، در کیسه های جوت یا سیزال که در ظروف حمل و نقل بارگیری می شوند ، یا داخل ظروف پلاستیکی با پلاستیک حمل می شوند.

پیش بینی می شود تولید جهانی قهوه در سال 2015/16 152.7 میلیون کیسه 60 کیلوگرمی باشد که براساس داده های سرویس کشاورزی خارجی USDA است.

7. طعم قهوه

حجامت قهوه در مبدأ قهوه بارها و بارها از نظر کیفیت و طعم آزمایش می شود. این فرآیند به عنوان حجامت گفته می شود و معمولاً در اتاقی صورت می گیرد که به طور خاص برای تسهیل روند طراحی شده است.

    در مرحله اول ، مزه دار - که معمولاً به آن گوجه فرنگی گفته می شود - لوبیا را برای کیفیت کلی دید آنها ارزیابی می کند. لوبیا ها سپس در یک کباب آزمایشگاهی کوچک برشته می شوند ، بلافاصله در آب جوش با دمای دقیق کنترل شده تزریق می شوند. فلفل دلمه ای را برای تجربه عطر و طعم آن ایجاد می کند ، قدم اساسی در قضاوت در مورد کیفیت قهوه.

    بعد از گذاشتن قهوه برای چند دقیقه استراحت ، فنجان پوسته را با فشار دادن کنار زمین در بالای فنجان می شکند. باز هم ، قهوه قبل از شروع مزه دار شدن ، دم کرده است.

    برای طعم قهوه ، فنجان را با یک استنشاق سریع یک قاشق مرباخوری حل می کند. هدف این است که قهوه را به طور مساوی روی جوانه های طعم فنجان بپاشید ، و سپس قبل از تف کردن آن آن را بر روی زبان وزوز دهید.

روزانه نمونه هایی از انواع دسته ها و لوبیا های مختلف طعم دار می شود. قهوه ها نه تنها برای تعیین خصوصیات و نقص های آنها ، بلکه به منظور مخلوط کردن لوبیا های مختلف یا ایجاد کباب مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. یک فنجان متخصص می تواند صدها نمونه قهوه در روز طعم دهد و هنوز هم تفاوت های ظریف بین آنها را چشید.

8- پختن قهوه

برشته قهوه دسته ای قهوه سبز قهوه سبز را به دانه های قهوه ای معطر تبدیل می کند که در فروشگاه ها یا کافه های مورد علاقه خود خریداری می کنیم. اکثر دستگاه های برشته دمای حدود 550 درجه فارنهایت را حفظ می کنند. لوبیاها در طول کل فرآیند در حال حرکت هستند تا از سوختن آنها جلوگیری شود.

وقتی به دمای داخلی حدود 400 درجه فارنهایت رسیدند ، شروع به چرخش قهوه ای می کنند و کافئین ، روغن معطر قفل شده درون لوبیا ، شروع به ظهور می کند. این فرآیند به نام پیرولیز در قلب بو دادن است - طعم و عطر قهوه ای را که می نوشیم تولید می کند.

بعد از سرخ شدن ، لوبیا بلافاصله یا با هوا یا آب خنک می شود. کباب کردن معمولاً در کشورهای وارد کننده انجام می شود زیرا لوبیای تازه بو داده باید در اسرع وقت به مصرف کننده برسد.

9. قهوه آسیاب شده

هدف از یک آسیاب مناسب این است که بیشترین عطر و طعم را در یک فنجان قهوه بدست آورید. میزان قهوه درشت یا ریز بودن قهوه بستگی به روش دم کردن آن دارد.

مدت زمانی که زمینها با آب در تماس خواهند بود ، درجه ایده آل از آسیاب را تعیین می کند. به طور کلی ، هرچه آسیاب ریز نرم تر باشد ، سریعتر قهوه آماده می شود. به همین دلیل است که قهوه دستگاه اسپرسو بسیار ظریف تر از قهوه است که در سیستم قطره ای تولید می شود.

     دستگاه های اسپرسو برای استخراج قهوه از 132 پوند در هر اینچ مربع فشار استفاده می کنند.

توصیه می کنیم برای بررسی لوبیا ها و بو کردن رایحه آنها لحظه ای اقدام کنید - در حقیقت ، عطر قهوه به تنهایی اثرات انرژی بخش بر مغز نشان داده است.

10. دم کردن قهوه

برای تهیه طرز تهیه قهوه ، از راهنمایی ما برای راهنمایی ها و روش های تهیه فنجان مناسب برای هر ترجیحی استفاده کنید. لذت بردن!

اعتبار تصویر: منبع: گیفی