در سال ۲۰۱۹ مدل خوشهی موضوعی راه پیشرفت شما در سئو است، اما تنها راهی نیست که محتوای تولید شدهی شما از طریق آن میتواند رتبهی بالاتر کسب کند. پنج گامی که در بالا ذکر شد همگی در زیر شاخهی on-page SEO قرار دارند. لینک سازی روشی مهم در مدل off-page SEO و همینطور یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین رتبهی صفحهی شما در موتور جستجو خواهد بود. لینک سازی پروسهی جذب بک لینک به وبسایت شما از وبسایتهای دیگر است. به طور کلی هر چقدر اعتبار وبسایتی که به شما لینکی را ایجاد میکند بیشتر باشد، تأثیری که در رتبه بندی خواهد داشت بیشتر خواهد بود.
بنابراین زمانی را به یافتن تمام راههایی که میتوانید بک لینک کسب کنید اختصاص دهید. میتوانید این کار را با کسب و کارهای محلی کوچک آغاز کنید؛ در ازای به اشتراک گذاری مطالب آنها درخواست کنید تا به وبسایت شما لینک کنند. یکی دیگر از روشهای فوق العاده کارآمد در ایجاد بک لینک انتشار مقالههایی مرتبط با رویدادها و اخبار جدید است. مطالب بیشتر در مورد نحوهی ایجاد بک لینک و لینک سازی را میتوانید با کلیک بر روی لینک مطاله کنید.
تمامی تصاویر و کلیپها را قبل از قرار دادن در وبسایتتان فشره کنید.
این موضوع گامی کوچک اما مهم در پروسهی سئو به شمار میرود. همانطور که وبلاگ یا وبسایت شما رشد میکند یقیناً تصاویر و یا ویدئوهای بیشتری خواهید داشت. این ابزارهای بصری به جلب توجه کاربران کمک خواهد کرد. اما باید بدانید این ابزارهای تصویری فایلهای کامپیوتری هستند و فایلهای کامپیوتری اندازههای مشخصی دارند. به طور کلی هر چقدر اندازهی یک فایل بزرگتر باشد نشان دادن آن به کابران برای یک مرورگر وب سخت تر خواهد بود. لازم به ذکر است سرعت یک صفحهی وب یکی از مهمترین فاکتورها در رتبه بندی وبسایت به شمار میرود.
بنابراین هر چقدر فایل از اندازهی کوچکتری برخوردار باشد وبسایت شما و تصاویر محتوایی که تولید کرده اید سریعتر به نمایش در خواهد آمد. در نتیجه امکان کسب رتبهی بالاتر در صفحهی نتایج جستجو محتملتر خواهد بود.
به روز باشید.
فضای موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانیهایی است. شاید به روز ماندن و آگاهی از تمامی مواردی که در سئو مهم هستند کار دشواری باشد، اما منابع آنلاین زیادی وجود دارند که از طریق آنها میتوانید از دانش به روز سئو عقب نمانید.
موفقیت محتوایی که تولید کرده اید را دنبال و اندازه گیری کنید.
سئو تلاش و زمان زیادی را میطلبد. اگر نتیجهی کار خود را نبینید این همه تلاش و زمان چه سودی خواهد داشت؟ معیارهای بسیار زیادی وجود دارند که از طریق آنها میتوانید میزان موفقیت خود را اندازه گیری نمایید. اصولاً مهمترین معیاری که لازم است در نظر گرفته شود ترافیک ارگانیک است. بنابراین لازم است به دنبال ابزاری باشید که توسط آن بتوانید هم ترافیک طبیعی را اندازه گیری کنید و هم بتوانید میزان ترافیکی که هر صفحهی شما برای کلیدواژههای مشخص کسب کرده است را بررسی نمایید.
داشبورد ماهیانه ای که با اکسل، گوگل شیت و یا پکیج آنالیتیکس وب ایجاد باشد درست کنید. از این طریق میتوانید میزان ترافیک ارگانیکی که به وبسایت شما سرازیر میشود را تحت نظر داشته باشید.