شهر رشت، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال کشورمان است که در ایامی همچون ایام نوروز و تعطیلات تابستانی به شلوغ ترین و پر تردد ترین حد ممکن می رسد. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند با خودروی شخصی خود به این شهر سفر کنند و برخی دیگر هم با تهیه بلیط هواپیما رشت، به این شهر زیبا سفر می کنند. رشت به شهر باران های نقره ای معروف است و علاوه بر طبیعت زیبا و بکری که دارد، دارای مردمانی خون گرم و میهمان نواز و همچنین سوغاتی های ناب و صنایع دستی و غذاهای محلی بسیار لذیذی می باشد.

رشت یکی از مهم ترین شهرهای ساحلی ایران و سواحل جنوبی دریای خزر است که آب و هوایش بسیار معتدل و شبه مدیترانه ای می باشد. این شهر در فصول مختلف سال آب و هوایی مختلف دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که پیش از سفر به این شهر زیبا، اطلاعات کاملی در خصوص آب و هوا در هر فصل از سال را بررسی کنید و پیش از تهیه بلیط قطار رشت، بهترین زمان سفر به این شهر را انتخاب کنید. به طور کلی آب و هوای رشت در تابستان بسیار شرجی و گرم است و در زمستان بسیار سرد و مرطوب. این شهر ساحلی به دلیل شرایط اقلیمی و نزدیکی با دریای خزر و رشته کوه های البرز، بارش بسیار زیادی دارد و آمار بارش را به خود اختصاص داده است. رشت در فصل تابستان کمترین میزان بارش را دارد و در فصل پاییز بیشترین بارش را و دمای هوای آن حدود ۹/۱۵ درجه سانتی گراد است.

رشت موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و از ضبع شمالی به دریای مازندران منتهی می شود و از دیگر ضلع ها همچون غرب به صومعه سرا و فومن و از قسمت جنوبی به رودبار و از قسمت شرقی به آستانه اشرفیه منتهی می گردد. مسیرهایی که می توانید از طریق آن ها به رشت برسید، شامل جاده قدیم رشت می باشد اما بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که اگر قرار است سفر زمینی به این شهر داشته باشند با تهیه بلیط اتوبوس رشت یا قطار به آن سفر کنند.