داستان فیلم دیروز

با وجود اینکه ایدهی دیروز برای ساخت یک نامه عشق به The Beatles بود، نتیجه نهایی مانند Richard Curtis rom-com معمولی با کمک سخاوتمندانه از جادوگر John-Paul-George-Ringo طعم می خورد. دیپلوما کمتر به موسیقی پاپ نسبت به Rhapsody یا راکتسیم بوهمیان وابسته است، اما دیروز کلاه خود را به حلقه ای از فیلم ها منتقل می کند که امیدوار است پول نقد را در حباب های نوستالژی، همراه با ستاره های راک که موسیقی آن دوران تولدش را از دست داده است. دیروز، به عنوان یک فانتزی غریب با یک عنصر عاشقانه، جذاب است، اما برای کسانی که انتظار چیزی بیش از اختراع دارند، ممکن است ناامید شود. و کسانی که امیدوارند آهنگهای بیتلز دیوار به دیوار در جای دیگری کارگردانی شود.

عوامل فیلم yesterday 2019

کارگردان: دنی بویل
بازیگران: هیمشت پاتل، لیلی جیمز، جوئل فرای، اد شریان، کیت مک کینون، مری سایل، سانجیف باشکر، الکساندر آرنولد
فیلمنامه: ریچارد کورتیس
سینما: کریستوفر راس
موسیقی: دانیل پمبرتون
ایالات متحده توزیع کننده: تصاویر جهانی
زمان اجرا: 1:56
ایالات متحده تاریخ انتشار: 2019-06-28
امتیاز MPAA: "PG-13" (بدبختی)
سبک: رمانتیک / فانتزی
زیرنویسها: هیچکدام
نسبت تصویر تئاتر: 2.35: 1

نقد فیلم

گرچه بازاریابی دیروز به شدت بر موسیقی بیتلز تمرکز دارد، نفوذ فاکس چهارم بیشتر شبیه یک عنصر ارگانیک فیلم است. اگر چه حدود 20 آهنگ ظاهر می شود، اکثریت آنها 30 ثانیه کومه است. تنها چند عدد داده می شود. شاید بهترین راه برای مشاهده مواد بیتلز به دیروز، به عنوان یک نفوذ به جای یک عنصر حیاتی است. بدیهی است، فیلم علاقه مند به کاوش در مورد چگونگی پدیدارهای مختلف موسیقی امروز نیست. بیتلز هرگز وجود نداشت.

شباهت زیادی به فیلمهای بسیاری از فیلمنامه نویسان ریچارد کورتیز وجود دارد و اثرش بیشتر از دنی بویل مدیر است. دیروز، شبیه یک نسخه از جنس ناقل ناتینگ هیل است. به جای "عادی" پسر هیو گرانت با ستاره جولیا رابرتز درگیر شده است، در اینجا این است که به طور متوسط ​​زن سلفلک Ellie (لیلی جیمز) برای افزایش جشن زکری ملک (Himesh Patel) به کار می رود. در هر دو فیلم، شهرت مانع عمده ای برای پایان دادن به "خوشبختی پس از پایان" می شود. یکی دیگر از (شگفت انگیز) شباهت: دیروز، مانند ناتینگ هیل، در آخرین عمل اختلاف نظر دارد.

شخصیت های مهم فیلم دیروز

این فیلم به عنوان بخشی از تنظیم آن، یک پیچ و تاب فکری و تخیلی ارائه می دهد. پس از معرفی سازنده موسیقی جک و مدیرش / بهترین دوست، الی و ایجاد تنش عاطفی غیرقابل شناخت بین آنها، بویل، شخصیت اصلی را به سمت یک جهان متناوب حرکت می دهد. در سراسر جهان، برق 12 ثانیه طول می کشد و در طول این فاصله، جک با یک اتوبوس برخورد می کند. هنگامی که او در یک تختخواب بیمارستان بیدار می شود، هیچ چیز به نظر نمیرسد، مگر آنکه مقیاسهای خاصی از زندگی او مانند کوکا کولا، سیگار و The Beatles در این واقعیت وجود ندارد. و، در حالی که هیچ چیز او نمی تواند در مورد دو اول انجام دهد، آخرین نفر دروازه فرصت است.

جک قدرت یادآوری شگفت انگیز است. او قادر به بازسازی (هر دو به لحاظ اشعار و موسیقی) به نظر می رسد کل کاتالوگ بیتل (اگر چه او با "Eleanor Rigby" مشکل است). قدرت آهنگسازی او را متوجه می شود - ابتدا توسط یک تولید کننده ضبط سطح پایین، گاوین (الکساندر آرنولد)، سپس با ضبط هنرمند اد شریان، و در نهایت توسط دبرا همر (کیت مک کینون). جک در نهایت متوجه می شود که احساساتش برای الی عمیق تر از دوستی است، اما مطالبات ستاره در حال افزایش او، هر گونه ارتباط آینده را مختل می کند.