هالیوود ، همچنین به نام Tinseltown ، منطقه ای در شهر لس آنجلس ، کالیفرنیا ، ایالات متحده ، که نام آن مترادف با صنعت فیلم سازی آمریکاست. در شمال غربی مرکز شهر لس آنجلس واقع شده است ، با خیابان هایپریون و ریورساید درایو (شرق) ، بلوار بورلی (جنوب) ، کوهپایه کوه های سانتا مونیکا (شمال) و بورلی هیلز (غربی) محدود می شود. از اوایل دهه 1900 ، هنگامی که پیشگامان ساخت فیلم در جنوب کالیفرنیا ترکیبی ایده آل از آب و هوای معتدل ، آفتاب بسیار زیاد ، زمین های متنوع و یک بازار کار بزرگ را پیدا کردند ، تصویر هالیوود به عنوان ابداع کننده رویاهای سینمایی مینا شده در سراسر جهان حک شده است. اولین خانه در هالیوود یک ساختمان خشتی (1853) در محلی در نزدیکی لس آنجلس بود ، سپس یک شهر کوچک در ایالت جدید کالیفرنیا بود. هالیوود به عنوان زیرمجموعه املاک و مستغلات در سال 1887 توسط هاروی ویلکوکس ، ممنوع الخروجی از کانزاس که بر اساس اصول مذهبی هوشیار خود جامعه را پیش بینی می کرد ، قرار گرفت. متعلق به املاک و مستغلات H.J. Whitley ، معروف به "پدر هالیوود" ، متعاقبا هالیوود را به یک منطقه مسکونی ثروتمند و محبوب تبدیل شده است. در اواخر قرن بیستم ، ویتلی مسئول وارد کردن خطوط تلفن ، برق و گاز به حومه جدید بود. در سال 1910 ، به دلیل تأمین آب کافی ، ساکنان هالیوود رای دادند که با لس آنجلس تثبیت شوند.

در سال 1908 یکی از اولین فیلم های داستان پردازی به نام "تعداد مونت کریستو" پس از آغاز فیلمبرداری در شیکاگو در هالیوود به پایان رسید. در سال 1911 سایتی در بلوار Sunset به اولین استودیوی هالیوود تبدیل شد و به زودی حدود 20 شرکت در حال تولید فیلم در این منطقه بودند. در سال 1913 سسیل بی دیمیل ، جسی لاسکی ، آرتور فرید و ساموئل گلدنوین شرکت بازی سازی ویژه جسی لاسکی را تشکیل دادند (بعداً از Paramount Pictures). DeMille فیلم The Squaw Man را در یک انبار از بلوار هالیوود امروزی و خیابان وین تولید کرد و به زودی موفقیت های بیشتری در گیشه بوجود آمد. هالیوود تا سال 1915 به مرکز صنعت فیلمهای آمریکا تبدیل شده بود زیرا فیلمسازان مستقل تر از ساحل شرقی در آنجا نقل مکان کردند. بیش از سه دهه ، از فیلم های سکوت زود هنگام با ظهور "صحبت های" ، چهره هایی مانند D.W. گریفیت ، گلدنوین ، آدولف زوکور ، ویلیام فاکس ، لوئیس بی مایر ، دارل اف زانوک و هری کوه به عنوان برترین استودیوهای بزرگ فیلم — Twentieth Century-Fox، Metro-Goldwyn-Mayer، Paramount Pictures، Columbia Pictures، Warner برادران و دیگران در میان نویسندگانی که در "دوران طلایی" هالیوود خود را مجذوب خود کردند F. Scott Fitzgerald ، Aldous Huxley ، Evely Waugh و Nathanael West.

پس از جنگ جهانی دوم ، استودیو های فیلم شروع به حرکت در خارج از هالیوود کردند ، و تمرین فیلمبرداری "در مکان" بسیاری از صحنه های معروف و صدا را خالی کرد یا آنها را به سمت تهیه کنندگان نمایش های تلویزیونی سوق داد. با رشد صنعت تلویزیون ، هالیوود شروع به تغییر کرد و در اوایل دهه 1960 ، آن را به خانه بیشتر سرگرمی های تلویزیونی شبکه های آمریکایی تبدیل کرده بود.
00:00
02:17

از جمله ویژگی های هالیوود ، به غیر از استودیوهای کاری آن ، کاسه هالیوود (1919 ؛ یک سالن آمفی تئاتر طبیعی که از سال 1922 برای کنسرت های تابستان در زیر ستاره ها استفاده می شد) ، تئاتر یونان در گریفیت پارک (همچنین یک مکان کنسرت) ، مان (سابق گرومان) است. ) تئاتر چین (با ردپای و نقش برجسته بسیاری از ستارگان در پیش نمایش بتونی آن) و موزه موم هالیوود (با تعداد زیادی موم از چهره های مشهور). Walk of Fame of Hollywood به بسیاری از افراد مشهور صنعت سرگرمی ادای احترام می کند. بارزترین نماد منطقه ، نشان هالیوود است که مشرف بر منطقه است. اولین بار در سال 1923 ساخته شد (نشان جدیدی در سال 1978 برپا شد) در ابتدا این علامت "هالیوود لند" (برای تبلیغ خانه های جدید که در این منطقه در حال توسعه هستند) ساخته شده است ، اما این نشانه خراب شد و بخش "زمین" در آن حذف شد. دهه 1940 وقتی این علامت مرمت شد.
کاسه هالیوود ، لس آنجلس.
کاسه هالیوود ، لس آنجلس.
© Palette7 / Shutterstock.com
دسترسی نامحدود به آگهی به تمام محتوای قابل اعتماد Britannica دریافت کنید.
امروز مشترک شوید

بسیاری از ستارگان ، گذشته و حال ، در جوامع همسایگی مانند بورلی هیلز و بل ایر زندگی می کنند ، و گورستان هالیوود Forever شامل رمزپیشگی مجریانی چون رودولف والنتینو ، داگلاس فربانکس و تیرون پاور است. بلوار هالیوود ، که یک مکان شیک و زیبا بود ، با رهایی از استودیوی قدیمی هالیوود ، طاقت فرسا شد ، اما این اوایل اواخر قرن بیستم دوباره آغاز به کار کرد. به عنوان مثال ، تئاتر مصر (ساخته شده در سال 1922) ، در دهه 1990 کاملاً بازسازی شد و خانه سینمای آمریکایی شد ، یک سازمان غیرانتفاعی که به ارائه تصویر متحرک اختصاص داده شده است.